fredag 16 april 2010

Är ni idioter hela bunten?!

Idag när jag,R & J skulle till skolan och käka lunch så kommer våran "lärare" och frågar vart vi har vart idag... dum fråga tänkte jag och svarade -"på praktiken där vi ska va" och då sa hon att vi skulle vart i skolan idag hela dagen och att vi ska va det varje fredag,¨men då tänkte jag bara "DÅ FÅR NI IDIOTER INFORMERA OM DET DÅ!" den där skolan skulle jag kunna spränga i luften, någon som vill ha betalt för att göra det? Jag pejjar och ni spränger :D klockrent!
Nej, men ska jag vara ärlig så kan jag säga att jag verkligen HATAR den skolan... det finns inget possitivt (stavning?) med den skolan alls, det är rent sagt en skit skola!
Och nästa fredag har vi nationella i svenska B men ska jag vara ärlig där med så skiter jag i det jävla provet, inget som är direkt speciellt för mig, det är bara ett vanligt prov som alla i sverige gör samidigt av någon onödig jävla anledning, men det är väll bra ifall jag gör det så är det gjort.

Just ja, igår fick vi reda på att våran mentor ska sluta den 12 juni (juli?) när vi har avslutning i år, så nu försvinner en till bra lärare... Ni kanske fattar varför jag hatar den skolan så mkt?
Jag kan ge er några anledningar till varför här:

  1. Alla säger saker men gör en annan.
  2. Dom snackar en massa skit.
  3. Dom informerar inte om något och så får eleverna skit för det sen.
  4. Dom är inga bra lärare, försvinner från lektionen och går och fikar då istället.
  5. Alla bra lärare försvinner.
  6. Dom klassar ut sina favorit elever och icke favoriter.
  7. Dom är ganska orättvisa.
  8. Ingen ordning någonstans.
  9. Gör som dom tycker och tänker.

Där har ni några anledningar som jag kommer på nu bara, men visst ska inte alla lärare ta åt sig... men dom flesta förutom dom som har slutat eller som ska sluta. Jag behöver inte skriva några namn i bloggen för sånt skippar jag helst eftersom det finns folk som inte känner mig som inte behöver veta vilka jag pratar om.
Nu igentligen klockan 14.00 så skulle jag vart på svenskan men den skiter jag i då jag har vart på praktiken sen klockan 06.00 imorse, sen om läraren ska komma och gnälla så får den väl det, orkar inte bry mig.

Nu funderar jag på att kolla lite tv och kanske vila mig lite innan sötnöten kommer hem från jobbet. :)
och så kanske jag ska plugga lite till nationella, lika bra kanske... eller så skiter jag i det och pluggar till körkortet istället. Vi får se.
Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar