lördag 29 maj 2010

Dagens irritation!

Ja, imorse så sa jag ju att jag var arg och det var jag, det var typiskt en sån där morgon man vaknar och allt är piss. Jag var sur/irriterad/arg på 2st olika saker....
1. På dom idiotiska "lagar" som finns för nationella.
2. Pro Plate.
Varför jag va lack på nationella (delvis min svenska lärare) var för att bara för jag inte gjorde den muntliga delen i nationella svenska B så fick jag IG på hela mitt det nationella även den skriftliga delen! Jag menar, tänk ifall man har skrivit skit bra på den skriftliga delen och slitit arslet av sig och kanske ligger på ett VG - MVG och sen bara för man inte gör den skriftliga så får man IG på BÅDA?!
Jag anser det vara jävligt fel! Fast visst jag får ju skylla mig själv för jag inte gjorde den, men hur fan skulle jag kunna ha gjort den när jag inte fick ihop det eller kunde göra det? För det första så fattade jag inte änns hur man skulle göra direkt 2. det var alldeles för mycket att göra (det sa till och med mina andra lärare) 3. Mitt skriv program på datan funkar inte så jag kunde inte skriva det hemma och i skolan fick jag aldrig tid.
Så jag menar hur fanken skulle jag kunna göra det? Där av varför jag inte gjorde det.
Varför jag är/va sne på min svenska lärare är för det är orättvist, vissa i klassen fick göra sitt nationella flera dagar efter bara för dom inte var klara och för att dom inte ville redovisa inför klassen, så då fick dom mer tid på sig att göra klart! Vafan alla ska väl göra nationella samtidigt?! Är det inte därför det heter "nationella" för att alla gör samma prov samtidigt i sverige? Det var ett visst datum som allt skulle vara klart, men dom fick längre tid på sig...! Då ska fan dom också ha IG! Men vem vet? Det kanske funkar att slicka lärarna i arslet som vissa elever gör!? Men det tänker jag dock inte prova, jag är mig själv! Säg vad fan ni/du vill men jag fjantar inte för andra, ta mig för den jag är eller stick!


Anledning till nummer 2, är för att jag sitter och väntar på att Herman ifrån Pro Plate ska ringa till mig ang sommarjobb, men han ringer aldrig! jag tror det va han som ringde igår morse, men jag missade dock samtalet, men han ringde aldrig upp igen och jag kan inte ringa han för jag har ingen fast tele, och sen jag var de första av oss praktikanter som snackade med Herman om sommarjobb och han lovade att fixa något till mig, men istället så får alla andra sommarjobb där som praktiserar nu, men mig ringer han inte! Och dom andra som praktiserar nu dom är inte änns där jag va (blästern) så jag vet ju att det stället finns kvar, men vafan ringer han inte för? jag menar det tar 2min att ringa ett samtal och säga ja eller nej och så upptagen är han inte! Det är ingen!

Så nu vet ni varför jag va/är irriterad/arg....
Visst jag har ju pengar ändå ifall jag inte får jobb men det skadar ju inte med lite extra ;)

Nu ska jag kolla på film, men vet inte riktigt vilken, kanske en som heter "Boy A", men det visar sig ;)
kanske hörs sen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar