fredag 21 maj 2010

Helg :D

Oh yeah! Nu är det minsann helg ;) härligt.

Idag har jag ju då vart i skolan :) ganska kul faktiskt, fast imorse så fick jag mig en överraskning, vi börjar alltid fredagar med att ha engelska B på morgonen och när alla sitter där inne så kommer läraren in och säger -"Godmorgon, är ni nervösa in för det muntliga nationella i engelska B idag"... och där satt jag som ett frågetecken med gapande mun och ögon stora som globen *haha*, jag hade inte en blekaste om att det var muntliga i nationella IDAG! Men men, vi skulle para ihop oss i par och eftersom det var ojämt par så valde jag att va själv, lika bra det, så jag fick disskutera (stavning?) med läraren vilket gick bra. Det hela gick ut på att vi skulle läsa ett kort där det stog om olika värderingar och sen så skulle vi prata om och betätta vad det handlade om och sen uppgift nummer 2 var att man skulle prata om sina egna värderingar, man kunde välja ut vad man ville prata om i olika pratbubblor, och jag valde "hur vi behandlar andra och hur vi pratar", det gick bra faktiskt när min nervositet gick över :P
men läraren sa tillochmed att jag pratar väldigt bra engelska och att jag inte har några problem med den när min nervositet väl gått över :D men nervösa det är väl alla? ;P
och sen sa han att jag hade svårt med vissa ord, men han kunde dom inte änns själv när jag frågade vad det var från svenska till engelska *haha* men det var lite knepiga ord :P


Men han sa att jag kommer få minst G = godkänt iallafall :D och det är jag nöjd över!
Nästa fredag så får vi reda på hur det gick med resten av nationella i engelska B, jag är lite nyfiken men det känns inte som det gick så bra :/ men jag har gjort mitt bästa iallafall och mer än så kan jag inte göra.




Nae nu my lovely bloggläsare *haha* så ska jag lyssna på musik och bara ta det lugnt, för nu är det ju HELG! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar