måndag 28 juni 2010

Tyra Bank's show.

Sitter och glor på Tyra Bank's show, ett ganska bra program som handlar om olika saker varje gång och idag handlar det om hemligheter.
Hemligheter ska ju kunna bevaras! Dom ska inte berättas för någon! Kan man inte bevara en hemlighet då är man inte en sann vän!

Ex:
I programmet så satt en grupp med 4 - 5st tjejer som var bästa vänner, men en av dom kunde inte knipa igen kakhålet, dom gjorde ett test på henne för att se hur mycket hon skvallrar och hur lätt hon berättar andras hemligheter, testet som dom gjorde gick ut på att den ena kompisen sa till skvallerbyttan en påhittad hemglighet om att hon skulle åka in i fängelset kanske pga ett tidigare bråk som hade uppstått och hon sa då att skvaller inte fick säga det till någon.... efter ett tag så träffade skvaller en annan kompis från det där "gänget" med deras bästa vänner och skvaller kunde inte hålla tyst utan berättar hemligheten för henne.


Jag tycker att hemligheter ska bevaras, kan man inte lita på någon så berättar man inte! Då får man skylla sig själv. Visst denna tjejen hade ett syfte, hon tyckte att eftersom alla dessa tjejerna var bästa vänner med varandra så skulle alla andra i gänget också veta om hemligheten, för bästa vänner har inte hemligheter för varandra. Jag kan hålla med om att ifall man är nära vänner, typ som systrar, så ska man kunna berätta saker för varandra och ha tillit, kan man inte det så är man inte så nära vänner som man tror.
Jag tillexempel, jag berättar aldrig mina hemligheter för någon annan mer än min pojkvän istortsätt för han vet jag att jag kan lita på! men å andra sidan så anser jag att ingen annan har med mina "hemligheter" att göra förutom jag, eftersom dom är mina! Men ifall jag vill prata med någon om något så pratar jag med min pojkvän, för han har ingen glapp käft och jag litar på han :)
för några år sedan så umgicks jag med en tjejkompis och med henne kunde jag prata med allt om också, ganska skönt med sånna vänner, men tyvärr så umgås vi inte så mycket längre eller vi ses aldrig längre för det är en bit emellan oss men vi brukar prata med varandra.
Men ska jag vara ärlig så håller jag saker helst till mig själv eftersom jag kan lita på mig själv till 100% ;) och kommer det ut så vet jag ju vem som började sprida det ;) haha!

Hemligheter är en sak som är ditt eller mitt inte alla andras, vill du att andra ska berätta det så ska man sprida det.... Men det bästa tipset är ju att skriva ner sina/dina hemligheter i en bok eller på ett papper för bara dig själv ifall du vill få ur dig dom, annars kan dom komma på fel spår. Jag kan bevara en hemlighet utan problem, jag skulle ALDRIG tala om den för någon annan, aldrig i livet! Varför ska man göra det? man ska inte behöva be någon att inte tala om att man inte får tala om det för någon annan, det ska man fatta själv, jag menar, vad är man annars för kompis som inte fattar en sån sak?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar