tisdag 13 juli 2010

Det är hemskt.

Usch, ja det jag menar är ju självklart oljeläckan som har kommit ut, visst den har hållt på ett bra tag men nu så tror dom sig att dom har stoppat läckan - jag hoppas verkligen det!
Jag tänker bara på alla stackars djur som drabbas av det, usch det är hemskt!

Satt och läste imorse på en sida, en engelsk sida på nätet om hur djur/natur har blivit drabbade av den stora oljeläckan, och det är inte lite olja som har läckt ut, i 84 dagar så har det hållt på att läcka ut en massa olja ifrån oljeplattformen, rakt ut i den Mexikanska Golfen, så här står det på Aftonbladets hemsida: "Sedan olyckan i april har mellan 5,6 och 9,3 miljoner liter råolja läckt ut i Mexikanska golfen – varje dag."
Inser ni hur mycket olja det är? Jag menar, det är juli nu och det har hållt på sen i april!!!!
Jävla idiot människa. Åååå jag blir så arg eftersom det förstör och dödar så mycket, men visst, det va en naturkatastrof (stavning?) men det hade inte behövt hända!
Så här står det också på www.aftonbladet.se
"Forskare befarar att effekterna av miljökatastrofen kommer att bli mycket långvariga.
– Jag tror att vi kommer att se olja flyta omkring ute i bukten i upp till två år. Även om inte någon mer olja flyter i land har vi en massiv oljesanering framför oss, sa Billy Nungesseri i det oljedrabbade området Palquemines i Louisiana"

som sagt, jag hoppas att dom har fått stopp på läckan nu, här kan ni kolla in lite bilder ifrån dom drabbade ställena i Louisiana... (OBS! Sidan är engelsk, så allt står självklart på engelska.) http://www.informationclearinghouse.info/article25926.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar