tisdag 21 september 2010

Alla filmer i 3D?

Idag så är/görs nästan alla filmer i 3D... vad hände med 2010? Det är det året då ALLA filmer istortsätt filmas i 3D.
Läste på sf.se att den nya "Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten" som har börjat filmas nu även kommer vara i 3D och i mina ögon så är inte det en direkt 3D film, eller jo kanske men om jag ska gå på en 3D bio film så ska det vara en skräck eller action film :D typ som Resident Evil eller Saw VII, dom kommer nog bli grymma i 3D!
Men en sak jag verkligen inte förstår eller skulle kolla på det är den nya Jackass filmen som kommer, den är också i 3D... enligt mig så är inte Jackass någon film, det är en löjlig serie.... och dom i en film... i 3D...? Nej tack! Jag menar, filmer ska ju ha en handling... har dom en handling eller töntar dom bara sig som dom gör i serien? Jag har dock inte sätt 1an av deras "filmer" och jag kommer nog inte att se den heller.


Här är lite av 3D filmerna som har kommit/kommer ut/filmas i år:

Alice i Underlandet - Biopremiär 3 mars 2010
Draktränaren - Biopremiär 26 mars 2010
Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten
- biopremiär 18 maj 2011. (filmas)
Shrek 4 - Biopremiär 9 juli 2010 (barnfilm)
Toy Story 3 - Biopremiär 28 juli 2010
Step up 3 - Biopremiär 6 augusti 2010 (barnfilm)
Piranha - biopremiär 27 augusti 2010
Som hund och katt 2 - biopremiär 3 september 2010 (barnfilm)
Resident Evil - Afterlife - biopremiär 17 september 2010
Despicable me - biopremiär 1 oktober 2010
Guardians of Ga’Hoole - biopremiär 15 oktober 2010
Saw VII - biopremiär 29 oktober 2010
Around the world in 50 years - biopremiär 29 oktober 2010
Jackass - Biopremiär 12 november 2010
Tron 2 - biopremiär 17 december 2010
Yogi Bear - biopremiär 17 december 2010 (barnfilm)
Mega mind - biopremiär 24 december 2010

Som sagt, det är en hel del 3D filmer som är på gång och som redan har kommit ut... snart kommer allt bestå av 3D, finns ju tv:n att köpa som är i 3D också, kommer snart inte finnas kvar några "normala"/vanliga filmer, kommer bara finnas 3D säkert.

Nu ska jag iallafall slänga på en vanlig film och kolla på ;)
Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar