måndag 20 september 2010

Måste skriva av mig!

Först måste jag bara säga att jag INTE är rasist!

Jag sitter och läser på http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7819275.ab där det står om SD och vad utländska tycker om det... Jag röstade inte på SD, det gjorde jag inte och jag kan absolut inte allt som dom vill framföra med sitt parti, det ända jag vet är att dom kallas Sverigedemokraterna och att dom vill minska invandringen - även kallade "rasisterna".
I artikeln så står det om hur upprörda invandrarna är över att SD har kommit in i rikstan (om jag har rätt?) Men jag måste vara ärlig, jag blir ganska irriterad när jag läser denna artikel (länk i första meningen) ... för vi skulle aldrig bli så välkomna i deras land som dom blir här (på vissa låter det som att det ska vara självklart för dom att komma hit), jag menar här i Sverige så får invandrare jobb, bostäder och dom får lätt en massa bidrag som vi svenskar har skit svårt för att få, och dom kan få en massa bidrag utan att änns göra något! skulle vi få det i deras land? Nej! Kan vi få det i sverige? Nej!
Visst, jag tycker att alla ska må bra och ha ett bra liv och leva bra och tryggt, det är självklart men jag tycker faktiskt att sverige ska hjälpa sina egna först för det är faktiskt vårat land, men nej istället så får VI stå i kö för att få hjälp, det är helt fel tycker jag! Som sagt, jag är inte rasist eller något, men jag har faktiskt mina åsikter och ni får tycka/tänka vad ni vill om detta inlägg, för jag vet att flera tycker som jag och det är nog ganska många som gör!
Jag menar, alla ska väl ha lika stor chans till saker och ting? även om man är svensk eller inte? det ska väl för sjutton vara jämnställdhet? Samma sak som kvinnor och män? Männen ska väl inte tjäna mer än vad kvinnorna gör? Och dom ska väl inte klassas som mer "arbetsnarkomaner" bara för att dom är män? Jag menar VI kvinnor kan säkert exakt lika mycket som ni män bara att vi får dock sällan chansen att visa det! Behandla alla lika, ingen är mer värd en någon annan, vi alla är människor! Oavsätt hudfärg eller härkomst så är vi alla gjorda av kött och blod och alla har vi ett hjärta! Människor borde visa det lite mer...Visa varandra respekt!


Show love for each other, no matter where you come from!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar