måndag 26 juli 2010

Uteliggare.

På tv:n så har jag märkt att dom gör reklam för att man ska hjälpa Stockholms uteliggare....
och visst, man ska hjälpa folk som behöver hjälp - men inte dom som satt sig i sitsen själva!
Jag personligen tycker inte att vi sak hjälpa uteliggarna i Sthlm eller skänka pengar till dom när dom viftar med sina burkar/hattar... varför? Jo, för dom är uteliggare och dom flesta av dom (nästan alla?) är uteliggare just för att dom har drabbat sig själva till att bli det, genom att köpa alkohol och droger med alla deras pengar dom äger och har istället för att köpa/göra vettiga saker med dom - sorry, men jag tycker inte synd om sånna!
För från början så bodde alla säkert i ett bra hem och sen har det knasat sig för dom och då köper dom t.ex. alkohol och droger för sina problem för att dämpa smärtan/problemen och sen så är dom fast och då fastnar dom i den "onda cirkeln" och så fortsätter dom, och tillslut så skiter dom i att betala hyra och ersätter maten med alkohol och till slut så blir dom utkickade från sitt boende och då hamnar dom på gatan.. och sen tigger dom pengar från oss för att dom ska kunna köpa ännu mer alkohol/droger när deras är slut. Nae, av mig får dom fan inga pengara, dom får klara sig själva! Visst, jag kan låta grov i munnen, men så tycker jag och det står jag för! Har dom satt sig in i skiten så får dom klara sig ur skiten också.. men jag tänker inte bidra till att dom ska få tag i ännu mer när det väl är slut för dom!

Men sen så finns det ju människor som har hamnat på gatan på andra sätt, t.ex att dom har blivit övergivna eller bara utkastade av sina föräldrar och dom har ingenstans att ta vägen och dom har inte råd med mat... såna kan jag hjälpa, för dom känner jag att det är synd om, speciellt om det är barn!
Men i sthlm så tror jag att det mest är alkisar/pundare som finns ute på gatorna... men kanske även barn? jag vet inte eftersom jag inte bor där.

Men det finns ju Röda Korset och andra flera stycken "grupper" som samlar in pengar till fattiga barn eller till dom som har det jobbit, men vart tar dom pengarna vägen då? Dom får ju in flera miljoner/miljarder... men sen så räcker det iallafall inte?
Jag menar, varje år så hålls det en gala för världens barn och då får man ringa in och skänka pengar och där är det verkligen flera miljoner som skänks bort till dom... och det är bra, men är det inte bättre att rädda våra egna först? våra egna svenska barn? Det tycker iallafall jag!
Sverige är för snälla, dom tar in en massa människor från andra länder, ger dom en massa bidrag så dom nästan inte behöver jobba, men ska vi svenskar söka ett bidrag så är det så gott som omöjligt istortsätt...och det är FEL! Det är ju vårat land så hjälp oss först! Jag är inte rasist eller något, men jag tycker det är fel att dom hjälper alla andra först istället för oss svenskar, som kommer från detta land från början! Skulle vi komma till ett annat land så skulle inte vi få en massa bidrag för ingenting, vi skulle behöva söka jobb som alla andra och bygga upp våran egna karriär, precis som vi får göra här i sverige! Men som sagt det är bra att vi hjälper dom vi kan, men jag tycker vi ska ta våra egna först för annars kommer sverige bestå av mer utländska människor än svenska snart! Dom kommer ta över bara för dom vet hur det är här...


Men Welcome to Sweden!

2 kommentarer:

  1. Läste du inte om röda korset? Det var ju de där jävla översittarna som sitter i styrelsen som tog allt ihop. Så ungarna fick inte ett skit !

    SvaraRadera
  2. Nae det har jag missat, vart står/stod det? :O
    Jävla idioter!

    SvaraRadera