onsdag 18 augusti 2010

Sjukhuset.

Då var man hemma igen efter att ha vart på lasarettet, var där sista gången nu innan jag byter avdelning, doktor och sjuksköterska, så allt blir nytt, tyvärr, men det ska väl gå bra det med :)
Så nu måste jag börja betala så fort jag ska till sjukhuset och kolla mina värden/prover, egentligen sjukt tycker jag eftersom vi betalar skatt och måste betala för att se så vi mår bra? Det borde ju vara gratis eftersom det är väl meningen att vi människor ska må bra? Vi betalar ju redan när vi ska hämta ut medicin men man ska även behöva betala för en undersökning..? Sinnes sjukt, tänk på alla krakar som inte har råd att betala och som är jätte sjuka och behöver vård? Synd om dom.
Jag tycker det är synd att människor ska bara så beroende av pengar, men har man inga så kommer man ju inte så långt heller, tyvärr. Jag önskar att jag skulle kunna hjälpa alla som behöver hjälp, men jag kan ju dock inte det, det behövs nog lite mer än bara den hjälp jag kan ge, så lite som det är, men det är alltid något.
Är det något som jag inte tycker om så är det snåla personer, man ska ge så länge man kan, bara man klarar sig själv. Vissa människor tänker "varför ska jag hjälpa dom? det kanske inte dom hade gjort för mig" - jag menar, lägg ner, där är ett tecken på hur SNÅL och EGO du/ni är som tänker så, tänk så här istället "nu har jag gjort en god gärning iallafall", det är huvudsaken att DU hjälper någon som behöver hjälp! För du kommer inte må dåligt av att du hjälpte någon,tvärtom, det är den som inte hjälpte till som kommer må dåligt och ångra sig. Tänk så "Goda gärningar är alltid bra gärningar" (kommer inte ihåg vad man brukar säga, men något sånt är det) -haha!

Tänk alltid på vad du kan göra för andra, inte vad andra kan göra för dig!

Nu ska jag vila en liten stund tror jag, jag är seg i kroppen.
Hörs sen! "godnatt" ;)

1 kommentar:

  1. då ska du inte flytta till usa för där kostar allt inom sjukvården... här är det billigt att gå till doktorn om du jämför

    SvaraRadera