söndag 28 november 2010

Bloggare...

jag sitter och läser lite olika "stor bloggare"s bloggar och läser i flera att dom klagar på att vi "vanliga" människor är mediakåta.... eller vissa skriver dom, men då är min fråga, vad fan är inte dom då dom där storbloggarna? Dom gör allt för att få sin blogg i rampljuset, dom ljuger,snackar skit, provocerar andra människor o.s.v... är inte det att göra allt för att hamna i rampljuset? Dom vill ju själva bli kända, bli kända igenom en blogg? Vad tänker dom med? Är mina tankar... Kanske så blir dom IGENkända men dock inte kända, kända personer är t.ex, Eminem, 50cent, Shakira, Rihanna, Robert Pattinson, Ian Somerhalder, Russel Brand (stavning?) osv... där är några vanliga artister och skådespelare som är KÄNDA, känd är man om man är känd/igenkänd i världen inte bara i en fjutten liten stad i sverige, enligt mig, och sen en annan sak, svenskar är inte kända någonstans! då menar jag som svenska artister,skådespelare osv, jo Alexander & Stellan Skarsgård är kända för dom har nått ut i världen, kändisskap handlar om att nå ut... jag tycker svenskar är så pinsamma på den fronten, sverige har inga "kändisar" inte i mina ögon iallafall.

Jag driver en blogg men dock inte för att få den på någon jädra "top 10" lista, jag har den för att jag vill skriva av mig och dela med mig av saker som jag har åsikter om! Sen struntar jag i ifall jag har 10 läsare eller 500000 läsare för jag skriver ju mest för min egen skulle och sen delar med mig av saker jag tycker är viktiga eller roliga, men om ni inte gillar min blogg är ju upp till er för som sagt jag skriver ju för min skull, inte någon annans.

Nu lät jag kanske lite irriterad, men det är jag inte, jag fattar mig inte på folk som gnäller på andra när dom gör exakt likadant själva.... det kanske är dax att tänka först för eran del...

Sen en sak till, hur fanken kan dom ha bloggen som ett "jobb"?
Är dom så jäkla lata att dom inte orkar gå ut och fixa ett riktigt jobb och tjäna riktiga pengar? Vad ska dessa människor göra sen när deras bloggar börja rinna ur sanden? Dom kommer ju gråta blod för dom kommer på försent att det hade vart bättre att skaffa sig ett riktigt jobb eller en utbildning istället för att festa och blogga dagarna ut.
Men alla människor växer väl upp förr eller senare ;)

Nu ska jag kolla tv och sen ska jag nog sova!
Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar